​Maskin huolto ja vaihto

Tästä osiosta löydät useiten kysyttyjä kysymyksiä uniapnean hoitovälineiden huoltoon ja vaihtamiseen liittyen. Jos et löydä kysymykseesi vastausta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@sleepheart.fi ja olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian!


Q: Kuinka usein uniapneamaski tulee puhdistaa?

A: Suosittelemme maskin puhdistusta jokaisen käyttökerran jälkeen. Maskiin kertyvä lika ja rasva ihon pinnalta voivat vaurioittaa maskin valmistusmateriaaleja ja lyhentävät maskin käyttöikää. Säännöllisellä puhdistamisella varmistat miellyttävän hoitokokemuksen ja maski pysyy tiiviimpänä. Puhdistamiseen voit käyttää CPAP-puhdistusliinoja. Liinat eivät kuitenkaan korvaa säännöllistä puhdistamista, vaan maski tulee pestä säännöllisesti.


Q: Kuinka puhdistan maskin ja pääremmit?

A: Katso tarkat hoito-ohjeet maskin mukana tulevista käyttöohjeista. Maskin ja pääremmit voit pestä käsin hankaamalla lämpimässä vedessä, jossa on mietoa pesuainetta. Kaikki osat tulee huuhtoa vesijohtovedellä huolellisesti ja antaa kuivua auringonvalolta suojattuna.


Q: Voinko laittaa maskin ja pääremmin pesukoneeseen?

A: Et voi. Uniapnea maski tulee pestä aina käsin. Katso tarkat hoito-ohjeet maskin mukana tulevista käyttöohjeista.


Q: Kuinka usein minun pitää vaihtaa CPAP-maskia?

A: Jatkuvassa käytössä oleva maski kuluu, niin kuin mikä tahansa muu käyttöväline. Maskin käyttöikään vaikuttaa useat eri tekijät kuten se, kuinka säännöllisesti puhdistat maskin ja kuinka usein käytät sitä. Hyväkuntoisen maskin avulla varmistat miellyttävän ja tehokkaan hoidon. Jos epäilet maskisi olevan vaihdon tarpeessa, suosittelemme sinua käymään läpi maskin hoito-ohjeista löytyvän kunnossapitoa käsittelevän osion.


Q: Mistä tiedän, että maski on vaihdettava?

A: Jos maskissa tai sen osassa on näkyviä vaurioita kuten repeämiä, murtumia, reikiä tai värjäytymiä on osa tai maski vaihdettava. Maskin vaihtoa tulisi harkita, jos:

  • Hoito ei tunnu enää tehokkaalta ja maski vuotaa jatkuvasti
  • Maskin pehmike ei ole kirkas ja läpinäkyvä sekä se on liukas myös puhdistamisen jälkeen
  • Maskissa on näkyviä vaurioita ja se ei ole enää joustava ja pehmeä
  • Maski ei enää asetu kasvoilla ja joudut kiristämään remmejä jatkuvasti

Ennen maskin vaihtoa tutustu tarkempiin ohjeisiin maskin käyttöohjeesta, sillä vaihtoväli ei ole kaikille sama.


Q: Kuinka usein minun pitää vaihtaa suodattimet ja letkut?

A: CPAP-laitteiden kanssa käytettävät suodattimet tulisi tarkastaa joka kuukausi ja vaihtaa vähintään 6 kuukauden välein. Letkujen vaihtovälit ovat tavallisesti 6-12 kuukautta. Suodattimen puhdistamisella ja vaihdolla pidennät CPAP-laitteesi käyttöikää merkittävästi.


Q: Mistä tiedän oikeat säädöt laitteelleni ja koon maskilleni?

A: Uniapnean hoidon aloitusta varten on hyvä käydä lääkärin tai unihoitajan vastaanotolla. Automaattisenkin laitteen painesäädöt voidaan optimoida yksilöllisesti ja vastaanotolla on mahdollista sovittaa eri maskimalleja itselle sopivan löytymiseksi. Kun sopivat laitesäädöt sekä istuva maski on löytynyt ja CPAP-hoito saatu hyvään alkuun vastaanotolla, on jatkossa helppo hankkia tarvikkeita esimerkiksi meiltä verkkokaupasta.


Tässä ohjevideo päivittäistä maskin huoltoa varten:


Tässä ohjevideo viikottaista maskin huoltoa varten:

Toivottavasti ohjeista on apua pitämään hoitokokemuksesi miellyttävänä ja raikkaana!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot


Voimassa 1.7.2016 alkaen


Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Nukkuaino Oy y-tunnus 2461868-1.

Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Nukkuaino Oy ei ole vastuussa vanhingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Tälläisena esteenä voidaan pitää arvaamatonta tilannetta tai olosuhteiden muutosta, jotka ovat Nukkuaino Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulottumattomissa. Nukkuaino Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle esteistä välittömättömästi.


Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.sleepheart.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. 


Maksutavat

Klarna

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Klarna Checkout -palvelun avulla teet ostoksia netissä helposti, joustavasti ja turvallisesti. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna lasku, Klarna tili, korttimaksut (Visa, Mastercard) tai verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, POP, Aktia). Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (Publ, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) ehdot. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99 771 (ark. klo 9:00-18:00).

Checkout Finland

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. 


Toimitusaika

Tilauspäivästä, lähetyksen koosta ja toimitusmaasta riippuen toimitukseen kuluu arviolta 1-8 arkipäivää tilauksen saapumisesta. Logistiikkakumppanimme on Posti Oy.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan asiakkaalle erikseen. Varaosien toimitusajat saattavat poiketa normaalista, sillä kaikkia varaosia ei ole jatkuvasti varastossa, vaan varastoja täydennetään asetettujen tilausten perusteella. 


Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme Suomessa yli 100€:n tilaukset ilmaiseksi Economy- tai SmartPost kirje- ja pakettilähetyksinä. Alle 100€:n ja muualle EU-alueelle toimitettaviin tilauksiin lisätään toimituskulut, jotka sisältävät ainoastaan posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset paketteina ja kirjeinä tilatun tuotteen koosta riippuen - vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/


Vaihto- ja palautusehdot

Ennen palautusta ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sleepheart.fi. Tällöin pystymme vastaamaan palautukseen liittyviin kysymyksiin ja nopeuttamaan palautuksen käsittelyä, sekä sopimaan mahdollisesta vaihdosta toiseen tuotteeseen.

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus Sleepheart.fi –verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Hygieniatuotteet, kuten CPAP-maskit ja korvatulpat ovat palautuskelpoisia pakkauksen ollessa avaamaton.

Palautus on ilmainen tuotteen ollessa palautuskelpoinen.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä. Sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, jos tuotepakkaus on avattu. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet.

Noutamattomista lähetyksistä perimme asiakkaalta palautuskulut (14€), jollei tilauksen peruutusta ole tehty Suomen kuluttajansuojalain mukaisen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden sallimissa rajoissa. Paketin noutamatta jättäminen postista tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi. Peruuttamisilmoituksen voitte jättää sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sleepheart.fi.

Ohjeita palautukseen:

1. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@sleepheart.fi. Mainitse viestissä tilausnumero, mitä tuotetta olet palauttamassa sekä palautuksen syy.

2. Varmista, että palauttamasi tuote on alkuperäispakkauksessa, käyttämättön ja myyntikelpoinen. Hygieniatuotteet, kuten CPAP-maskit ja korvatulpat ovat palautuskelpoisia pakkauksen ollessa avaamaton.

3. Pakkaa tuotteet pakettiin alkuperäispakkauksissaan ja sulje paketti huolellisesti.

4. Kirjoita palautettavan lähetyksen pakettiin seuraavat tiedot:


ASIAKASPALAUTUS

Sopimustunnus: 644389

Sleepheart.fi

Järnefeltinkatu 1

04400 Järvenpää


5. Vie paketti samaan Postin SmartPost-automaattiin, josta sen noudit käyttäen samaa avainkoodia.  Mikäli koodi ei ole enää teillä tallessa voi paketin viedä Postin toimipisteeseen.

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, asiakkaan maksama tuotteen hinta palautetaan ostovaiheessa käytetyn maksupalveluntarjoajan toimesta asiakkaalle palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.


Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sekä kopio Nukkuaino Oy:n tilausvahvistuksesta

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta:

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@sleepheart.fi tai postitse:


Nukkuaino Oy

Järnefeltinkatu 1

04400 Järvenpää


Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Nukkuaino Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Nukkuaino Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.